Veelgestelde vragen: Pre-Orders

Wat is een pre-order?

Een pre-order is een reservering van een artikel dat nog niet leverbaar is. Wanneer u in de Nikon Store een pre-order plaatst voor een artikel, wordt dat artikel voor u gereserveerd. Dit betekent dat u een van de eersten bent die dit artikel ontvangen (kort na de officiële startdatum van de verkoop van het artikel).

Is een pre-order bij alle artikelen mogelijk?

Nee, reserveren is alleen bij specifieke, geselecteerde artikelen mogelijk. Elke productpagina heeft een knop en een tekst met de productstatus die aangeven of een pre-order mogelijk is. Zodra de officiële startdatum van de verkoop van een artikel is bereikt, is reserveren niet meer mogelijk.

Kan een bestelling zowel artikelen die op voorraad zijn bevatten als artikelen waarvoor een pre-order geldt?

Nee, u moet aparte bestellingen aanmaken voor artikelen die op voorraad zijn en voor artikelen die u wilt reserveren. Wilt u meerdere artikelen reserveren, dan moet u voor elk artikel een aparte pre-order aanmaken.

Dit is nodig omdat verschillende artikelen op verschillende momenten leverbaar kunnen zijn. Als u artikelen die op voorraad zijn op dezelfde bestelling zou zetten als artikelen die moeten worden gereserveerd, zou de hele bestelling vertraging kunnen oplopen. Gebruik daarom aparte bestellingen voor elk artikel dat u wilt reserveren en voor artikelen die gewoon op voorraad zijn.

Hoe weet ik of jullie mijn pre-order hebben ontvangen?

Zodra wij uw bestelling hebben verwerkt, ontvangt u per e-mail een bevestiging van ons. In deze bevestiging staat welk artikel u hebt gereserveerd en dat wij het artikel zullen leveren zodra het bij ons op voorraad is. Als u binnen 24 uur na reservering van een artikel geen bevestiging ontvangt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling aanpassen?

Als u uw adresgegevens wilt wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen u helpen zolang uw bestelling niet is verzonden. Wijziging van uw betalingsgegevens is echter niet mogelijk.

Krijg ik bericht wanneer mijn bestelling klaar is?

Ja, u ontvangt een e-mail met de reeds betaalde factuur als bijlage en met vermelding van een trackingnummer van UPS. Normaal gesproken worden bestellingen verzonden net vóór de officiële startdatum van de verkoop. Dit betekent dat u uw artikel mag verwachten kort na die officiële startdatum.

Zijn alle betalingsmethoden mogelijk bij een pre-order?

Voor een pre-order in de Nikon Store kan uitsluitend een creditcard worden gebruikt. Wij accepteren Visa en MasterCard.

Wanneer wordt het bedrag van mijn creditcard afgeschreven?

Wij schrijven het bedrag pas van uw creditcard af op het moment dat uw bestelling klaar is voor verzending.

Wat gebeurt er als de betaling via mijn creditcard mislukt?

Als wij het bedrag niet van uw creditcard kunnen afschrijven op het moment dat uw bestelling klaar is voor verzending (doordat uw creditcard niet meer geldig is bijvoorbeeld), wordt uw bestelling geannuleerd. Als uw creditcard vervalt vóór de verwachte verzenddatum van uw bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice om uw oorspronkelijke bestelling te annuleren en een nieuwe reservering te plaatsen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Een klant die een product heeft gereserveerd (een 'pre-order' heeft geplaatst) in de Nikon Store kan altijd contact opnemen met onze klantenservice om de bestelling te annuleren. Dit kan echter alleen zolang het artikel niet is verzonden.

Zodra de bestelling is verzonden, is annuleren niet meer mogelijk. U hebt echter nog wel de mogelijkheid om ongewenste artikelen terug te sturen (tot uiterlijk 14 dagen na levering); deze service is gratis. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie over het retourbeleid.



* including eco tax
Your previous queries:
Geen items gevonden. Probeer het opnieuw.
ZB1 Rebate Credit Memo